Monipuolista minetystä!

Suomalaista minetystä jo vuodesta 2012. Ip: Melondia.fi Koe lisää rekisteröitymällä ja kirjautumalla sisään!

Valitse taustakuva

  1. Käytämme evästeitä voidaksemme tarjota parhaan käyttökokemuksen sivuillamme. Jos jatkat sivustomme käyttöä, oletamme että hyväksyt ne. Lue lisää

Interaktiiviset nettisivustot - palvele asiakkaitasi paremmin

Viestiketju osiossa 'Yleinen höpinä' , käynnistäjänä Pix3li, 23.02.2021.

Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.
  1. Pix3li

    Pix3li <3 Html, CSS, Php Omistaja

    Viestejä:
    1,950
    Tykkäykset:
    2,528
    Pisteet:
    1,000
    Mc:
    Pixuh
    Digitalisaatio on löytänyt tiensä jokaiselle alalle maailmassa. Sen vaikutukset voi tuntea kaikenkokoiset yritykset, suuret ja pienet. Samalla se on muuttanut modernia yrityskuvaa, yritystoimintaa ja yhtä lailla myös asiakkaiden vaatimuksia.

    Yrityksen yksi vahva osa tänä päivänä on nettisivut. Niiden ei pidä tarjota enää pelkkää perustietoa yrityksestä, vaan parhaimmillaan ne ovat yhtä aikaa mielenkiintoisia, informatiivisia ja jopa interaktiivisia. Kaikki riippuu yrityksen omista tavoitteista, teemasta ja muusta kilpailusta.

    [​IMG]

    Unsplash

    Jokaisen sivuston tarkoitus on kuitenkin houkutella uusia asiakkaita. Yksi tapa tehdä se on tarjota sivusto, joka sisältää interaktiivisia ominaisuuksia. Todistetusti ne parantavat kävijän kokemusta, pitkittävät sivustolla vietettyä aikaa ja johtaa yhä useammin myös ostotapahtumaan tai rahan sijoittamiseen yritystoimintaan.

    Jossain määrin joka ikisen yrityksen tulisi lisätä sivustolleen ainakin yksi tai kaksi ihan perustason interaktiivista elementtiä, jotta se pystyisi kilpailemaan alallaan. Niiden uskotaan olevan suurin asia 2020-luvun aikana.

    Interaktiivisuuden ei tarvitse olla monimutkaista
    Interaktiivinen sivusto voi ensikuulemalta kuitenkin kuulostaa monimutkaiselta ja kalliilta toimenpiteeltä. Se ei kuitenkaan ole sitä. Yritysten omien tavoitteiden mukaan interaktiivisuutta voidaan lisätä yksinkertaisesti sivustolle esimerkiksi seuraavilla tavoilla:
    • Sivustolle lisätyt videot ja kuvat
    • Asiakkaita avustava live-chat
    • Mielenkiintoiset 3D-animaatiot
    • Mahdollisuus kirjoittaa omia kommentteja ja lukea muiden asiakkaiden arvioita
    • Sisäisiä linkkejä avustamaan sivuston sisäistä tiedonhakua

    Lopulta vain taivas on rajana ja enemmänkin interaktiivisuuden esteenä on yrityksen siihen määräämä budjetti. Sivustoille voidaan lisätä melkein mitä tahansa, joka pistää kävijän viihtymään aivan uudella tavalla. Se voidaan tehdä myös blogien, foorumien ja sosiaalisen median kanavien avustuksella.

    Interaktiivisella sivustolla käyttäjä voi myös vaihtaa sen ulkoasua vaaleasta tummaan yönäkymään tai sen taustalle voi valita eri teemoja. Lisäksi eri osioita pitäisi pystyä jakamaan helposti ystäville somessa tai vaikkapa tarjota mahdollisuuden pelata erilaisia pelejä, kuten bingo.


    Interaktiivisten osioiden menestystä voidaan mitata ja muunnella
    Uusien sivusto-ominaisuuksien suosio on helposti mitattavissa erilaisten nettianalysointiohjelmistojen avulla. Yritys löytää vaivattomasti tiedot siitä, millä alasivuilla ja sivuston osissa kävijät ovat vierailleet ja kuinka kauan. Mitä hakusanoja ne ovat käyttäneet ja miten kävijät klikkailevat sivuston sisällä sekä mikä johtaa esimerkiksi ostotapahtumaan.

    Tulosten perusteella sisältöä voidaan muunnella yhä käyttäjäystävällisemmäksi, josta hyötyy niin potentiaalinen asiakas kuin yrityskin. Evästetiedoilla sivuston tarjonta voidaan muuttaa henkilökohtaiseksi ja kohdistetuksi, joka tehostaa myyntiä.

    [​IMG]

    Unsplash

    Samoja tietoja voidaan käyttää myös arvioimaan, mitkä toiminnot ovat varsinkin onnistuneita ja mitä kannattaa vielä kehittää. Analysointiohjelmia on tarjolla useita. Suurella osalla niistä on rajallinen, mutta ilmainen, versio tarjolla, joten siihen ei edes tarvitse panostaa rahallisesti.

    Interaktiivisuus patistaa toimimaan ja parantaa asiakastyytyväisyyttä
    Interaktiivisen sisällön tuomat hyödyt ovat moninaisia. Ensinnäkin niiden ansiosta sivustosi sisältö näyttää modernilta, raikkaalta ja kiinnostavalta. Ne antavat aivan uudenlaisen työkalun yrityksesi käyttöön ja voit ilmaista mitä tahansa uudella, hauskalla tavalla, kuten videoiden tai animaatioiden avulla.

    Kävijää voidaan patistaa toimimaan ja esimerkiksi jättämään arvionsa tai arvosanansa sivuston sisällöstä. Toimintojen yksi päätepysäkki voi myös olla myyntitapahtuman teko tai ainakin siihen kannustaminen. Interaktiivisilla sivuilla kontrolli on kävijän käsissä, joka parantaa taasen asiakaskokemusta.

    Kävijä voi tehdä itse hakuja, katsoa videoita, kysyä kysymyksiä yritykseltä ja antaa arvosanan, jolloin hän itse kontrolloi mitä tekee ja haluaa tehdä. Se nostaa taasen luottamusta yrityksen toimia kohtaan ja parantaa sen mainetta. Luonnollisesti tyytyväinen asiakas haluaa myös palata takaisin palvelujen pariin sekä ostaa tuotteita.

    Se voi olla arvokas osa asiakaspalvelua, josta hyötyvät kummatkin osapuolet. Interaktiivisen sisällön kanssa kannattaa siis olla tosissaan, ja tehdä siitä heti mahdollisimman monipuolinen ja houkutteleva.
     
Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.